22.07.2013

Czarownica





Autor: Anna Klejzerowicz
wydawnictwo: Prószyński i S-ka
data wydania: 19 kwietnia 2012
liczba stron: 264










Anna Klejzerowicz to autorka, której chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Kojarzona jest chyba bardziej z książek z pogranicza kryminału czy sensacji, jednak zdarzyło się jej "popełnić" coś zupełnie innego. "Czarownica" to książka o życiu, które momentami może być tak niezwykłe, że człowiek zaczyna wierzyć w istnienie magii. Nie brakuje jednak chwil, w których los równie boleśnie daje mu odczuć, że prawdziwe życie niewiele ma wspólnego z bajką.

Michał podejmuje dość spontaniczną decyzję przeniesienia się na wieś. Jaka miła odmiana po jakże licznych książkach o "ucieczkach" kobiet. Jak miło przeczytać, że i mężczyzna potrafi odkryć uroki życia na łonie natury, potrafi zwolnić i nie czuje potrzeby udowadniania każdemu, że to właśnie on jest najlepszy. Michał dogląda więc budowy swojego domu, poznaje okolice, zyskuje sympatię dwóch czteronożnych stworzeń. Wszystko schodzi jednak na dalszy plan w momencie, gdy poznaje Adę. Cudowne, rudowłose stworzenie zdaje się pochodzić z innego świata, w którym człowiek potrafi czerpać z natury pełnymi garściami. Ada wydaje się nieco dzika, pomieszkuje w czymś, co przypomina chatę czarownicy, jednak ten fakt zdaje się jej zupełnie nie przeszkadzać. Dziewczyna jest po prostu cząstką otaczającego ją świata i nie czuje potrzeby, by go zmieniać. Oczarowany Michał robi wszystko, by zbliżyć się do kobiety i szybko uświadamia sobie, że pragnie z nią spędzić resztę życia. Niestety nawet związek z tak niezwykłą istotą nie chroni od prozy życia. Ada skrywa bowiem pewne bolesne tajemnice, przez co nie może całkowicie ulec szczęściu. Sytuacja jeszcze bardziej komplikuje się w chwili, gdy ich losy wiążą się z niezwykłą, małą dziewczynką. Mała istotka, boleśnie doświadczona przez życie, w dużym stopniu przypomina Adę. Tak jak ona zdaje się być integralną częścią przyrody. Można odnieść wrażenie, że nie potrzebuje towarzystwa ludzi, wystarcza jej obecność zwierząt. Mimo całej swej niezwykłości z trudem odnajduje drogę do serca Ady. Jak potoczą się ich losy, dowiecie się już z książki.

"Czarownica", pomimo bajkowego tytułu, jest daleka od bajkowej, nieco naiwnej opowiastki. Zawarta w niej "magia" wynika z niezwykłych postaci, z jakimi przyjdzie nam obcować, jednak sama fabuła jest mocno osadzona w rzeczywistości. Tak jak w prawdziwym życiu, i tutaj nie wszystko zawsze dobrze się układa. Nadchodzą dni, które chciałoby się zapomnieć, czasem dochodzi do prawdziwych tragedii. Gdybym miała napisać w jednym zdaniu, o czym naprawdę jest ta książka, stwierdziłabym, że o miłości we wszystkich jej odcieniach. Miłości między mężczyzną a kobietą, dorosłym a dzieckiem, człowiekiem a zwierzęciem, człowiekiem a naturą, miłością do życia, miłością radosną i budującą, miłością trudną a nawet bolesną.

"Czarownica" to opowieść ciepła i poruszająca, którą polecam fanom gatunku. Mam nadzieję że i Wy ulegniecie jej czarowi...

15 komentarzy:

  1. Czarownica już za mną, odebrałam ją tak samo, jako ciepłą i poruszającą, do tego pochłaniającą. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać "Córkę czarownicy", widziałam, że ma się ukazać w sierpniu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się być ciekawa. Mam nadzieję, że trafię na nią w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że jest taka jak o niej piszesz, gdyż mam ja na półce i może w niedługim czasie będę ją czytać.)

    OdpowiedzUsuń
  4. To kolejna polska pisarka, której twórczość mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę, że książka zdobyła u ciebie wysoką notę. Co prawda strasznie podobał mi się "Cień gejszy" tej autorki, ale że mam uraz do polskich pisarek, nieco obawiałam się sięgnąć po prozę obyczajową. Widzę, że niepotrzebnie, czuję się zachęcona:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapoznać się z książką mam w planach już od dawna. Mam nadzieję, że szybko na nią trafię!

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety nie znam niczego autorstwa tej pisarki, marzę o przeczytaniu którejś z jej książek już od jakiegoś czasu, ale póki co nie mam na to szans niestety

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakiś czas temu miałam na tę książkę wielką ochotę, zapomniałam o niej, dzięki za przypomnienie, będę się za nią rozglądała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznaję się, że nie znam autorki. Ta książka chyba jednak musi mieć coś w sobie, ponieważ strasznie mnie zaciekawiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Najpierw miałam w planach zapoznanie się z kryminałami Anny Klejzerowicz, ale "Czarownica" mnie zaciekawiła, więc możliwe, że zmienię kolejność :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze, że mi przypomniałaś o tej książce, bo myślałam o niej jakiś czas temu, ale kompletnie wypadła mi z głowy. ; o

    OdpowiedzUsuń
  12. chętnie przeczytam :)

    zapraszam do siebie, recenzjuję w formie youtubowej, może przypadnie Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, ale dobra okładka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Okładka jest niezwykle przyciągająca :) i fabuła wydaje się być równie godna uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Książkę " Czarownica " przeczytałam jednym tchem i różne emocje się ujawniały podczas czytania jestem zachwycona tą książką i nie mogę się doczekać kiedy dojdzie zamówiona " Córka czarownicy " abym mogła ją przeczytać

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...