Kto z Was, będąc dzieckiem nie bawił się chętnie w sklep? To jedna z tych zabaw, do których bez większego trudu można było nakłonić nawet chłopców, sprzedawało się wszystko, co było pod ręką, Drewniane klocki udawały artykuły spożywcze, domino spełniało rolę środka płatniczego. Dziś w sklepach znajdziecie całą masę zabawek imitujących "dorosłe" produkty. Środki spożywcze, fikcyjne pieniądze, kasy, a nawet całe "sklepy". Wybór jest bardzo duży, ale co tu kryć, trochę kosztuje i zajmuje sporo miejsca w mieszkaniu. Być może więc zdecydujecie się na alternatywę, wydaną w serii Kapitan Nauka? Z założenia jest to gra edukacyjna, która oferuje aż 12 wersji zabawy. Szybko jednak okazuje się, że możliwości wykorzystania tego zestawu jest o wiele więcej.
Gra edukacyjna Zakupy składa się z 4 koszyków zakupowych, 4 obustronnych list zakupów oraz 48 żetonów z artykułami z ośmiu sklepów. Jak już wspomniałam, autorzy gry oferują aż 12 wariantów zabawy, które trenują pamięć, spostrzegawczość, koncentrację i myślenie logiczne, a przy okazji uczą umiejętności współdziałania z innymi graczami. Jako że nazwy wszystkich produktów zapisane są zarówno w języku polskim, jak i angielskim, gra przyda się również starszym dzieciom, które rozpoczynają właśnie przygodę z językiem angielskim. Nawet jeśli sami niezbyt dobrze władacie tym językiem, będziecie w stanie w pełni skorzystać z możliwości zestawu - na stronie internetowej Kapitana Nauki, pod opisem tej gry, znajdziecie bowiem plik z nagraniem wszystkich występujących tu słówek.
12 wariantów gry to naprawdę sporo, jak jednak wspomniałam, możliwości jest o wiele więcej. Moja córka przykładowo już po pierwszej rozgrywce, "zabrała zakupy do domu", gdzie musiała je odpowiednio posortować. I tak czapka i kurtka trafiły do przedpokoju, urocza spódniczka w groszki do jej pokoju, nożyczki powędrowały do biura, bo można z nich korzystać tylko pod nadzorem rodziców, kredki mogą jednak od razu powędrować do dużego pokoju, tak aby w każdej chwili można było zacząć malować. Innym pomysłem jest choćby sporządzenie prawdziwej listy zakupów po zakończeniu zabawy, no i oczywiście wspólna wyprawa do sklepu.
Gra edukacyjna Zakupy jest kolejnym strzałem w dziesiątkę, pretekstem do sympatycznej, ale i rozwijającej zabawy. Przedział wiekowy od 3-7 lat nie jest ani trochę przesadzony. Tu każde dziecko ma szansę wybrać wariant dopasowany do swojego wieku i potrzeb. Produkt warto kupić bezpośrednio na stronie https://www.kapitannauka.pl/ na której regularnie pojawiają się fajne promocje. Zachęcam.
Bardzo ciekawie napisane. Super wpis. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń