21.12.2016

"Ciąża po 35 roku życia. Poradnik fitness dla kobiet, czyli jak ćwiczyć, aby zachować dobrą kondycję na czas ciąży i po porodzie" Suzy Clarkson





Tłumaczenie: Anna Hikiert
Wydawnictwo: Kobiece
tytuł oryginału: Fit for Birth and Beyond: The guide for women over 35
data wydania: 12 maja 2016
ISBN: 9788365170354




 
 
Podobno z biologicznego punktu widzenia najlepszy czas na zajście w ciążę przypada gdzieś ... na koniec studiów. No właśnie, łatwo policzyć, trudniej jednak znaleźć ten osobisty, właściwy moment. Kobieta ma przecież ambicje i plany, pragnie się realizować, również na polu zawodowym. Coraz więcej par decyduje się na potomstwo dopiero w chwili, gdy ma zapewnioną względnie stabilną sytuację finansową. Czterdziestoletnia ciężarna nikogo już nie dziwi. Mimo to wiele kobiet obawia się późnej ciąży, konsekwencji zarówno dla siebie, jak i dla dziecka. To przede wszystkim do takich kobiet skierowany jest poradnik Suzy Clarkson.

Autorka po raz pierwszy zaszła w ciążę mając 39 lat. To, o czym pisze, zna więc nie tylko z teorii, ale i z własnego doświadczenia. Książka z założenia jest poradnikiem fitness, jednak znajdziecie tu również wiele informacji na temat właściwego odżywiania, czy też przebiegu ciąży. Nie brakuje tu wiadomości, które mogą zainteresować każdą kobietę, nie tylko te spodziewające się dzieci. Przykład? Informacje na temat napojów, które ... wcale nie gaszą pragnienia.

W poradniku znalazło się wiele drobiazgowo opisanych ćwiczeń, z podziałem na różne partie ciała i kolejne trymestry. Liczne zdjęcia ilustują właściwe postawy, przy wykonywaniu kolejnych ćwiczeń. Osobiście cieszy mnie fakt, że są to autentyczne zdjęcia autorki, a nie wyretuszowane zdjęcia modelek. Myślę, że to pozwala ciężarnym uwierzyć we własne możliwości, nawet w tym wyjątkowo skomplikowanym okresie.

Duże wrażenie robi ostatni rozdział, w którym Clarkson opisuje własne, trudne doświadczenia. In vitro, depresja poporodowa, poronienie to tematy mało przyjemne ale ważne, dlatego bardzo dobrze, że znalazło się tutaj na nie miejsce.

Dobrze, że ta książka pojawiła się na naszym rynku, ponieważ trafi to grupy kobiet, która naprawdę takiej porady i pomocy potrzebuje. Ze swojej strony polecam. Oby wielu czytelniczkom pomogła przeżyć ciążę jak najlepiej.

3 komentarze:

  1. Nie miałam okazji zapoznać się z tą pozycją ale czytałam oczywiście wiele innych jak byłam w ciąży. Jedną z moich regularnych lektur było https://plodnosc.pl/kalendarz-ciazy/13-tydzien gdzie z tygodnia na tydzień docierały do mnie nowe informacje na temat tego co się właśnie z moją ciążą dzieje. Fajne uczucie jak można sobie wyobrazić co właśnie wydarza się w brzuszku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do powrotu do szczupłej sylwetki ja postanowiłam, że jak dojdę do siebie po porodzie to zapiszę się na aerobik. Ogólnie jestem osobą dość wygimnastykowaną i uwielbiam tańczyć. Wiem, że ciężko będzie zrzucić zbędne kilogramy, ale jeśli już dużo ćwiczyłam to może łatwiej będzie mi wrócić do formy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ćwiczyć - tak aby całe ciało pracowało. A ciąża to wymówka, warto walczyć z różnymi przeszkodami.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...