10.06.2013

Francuski Repetytorium leksykalno-tematyczne



Autor: Magdalena Bochenko, Ewa Stankiewicz
Wydawnictwo: Edgard
Data wydania: październik 2009
ISBN: 978-83-61828-21-1
Ilość stron: 216







Francuski Repetytorium leksykalno-tematyczne to kolejna bardzo udana pomoc naukowa dla osób pragnących opanować sztukę mówienia po francusku. Grupą docelową są osoby posługujące się językiem przynajmniej na poziomie A2. Osobiście powiedziałabym raczej, że książka najbardziej przyda się osobom, które określają swoje umiejętności jako przynajmniej średnio zaawansowane. Repetytorium doskonale sprawdzi się w trakcie przygotowań do egzaminów, jako uzupełnienie nauki w szkole czy też w ramach odświeżania znajomości języka.

Książka podzielona została na 14 rozdziałów tematycznych, obejmujących praktycznie wszystkie zagadnienia, jakie często pojawiają się na egzaminach. Rozpoczynamy oczywiście od takich tematów jak dom czy rodzina a kończymy na nauce czy integracji europejskiej. Każdy rozdział rozpoczyna się od pewnego rodzaju wprowadzenia - dwóch pytań do samodzielnego opracowania. Myślę że naprawdę warto się z nimi zmierzyć, bo tylko w ten sposób faktycznie zdefiniujemy swoje braki w słownictwie, a praca z rozdziałem stanie się bardziej efektywna. Następnie przechodzimy do przykładowego tekstu, związanego z tematem rozdziału. Do książki dołączona została płyta audio, na której znajdziemy aż 28 takich tekstów, czytanych przez rodowitą Francuzkę. Wszystkie nagrania są bardzo dobrej jakości, choć i tu da się odczuć, że skierowane są do osób, które mają już pewne doświadczenia z językiem. Oczywiście wszystkie teksty znajdujące się na płycie, zostały odpowiednio zaznaczone w książce. Bardzo mi się spodobało, że słowa, które zostały przetłumaczone w słowniczku poniżej, zostały również wytłuszczone w tekście. Uważam, że to duża pomoc podczas pracy z materiałem. Za słowniczkiem znajdziemy szereg różnorodnych ćwiczeń, począwszy od łączenia w pary, czy zadań typu prawda czy fałsz, przez krzyżówki i wykreślanki, na tłumaczeniu zdań polskich na francuski kończąc. Pod ćwiczeniami znajdują się kolejne dwa pytania do opracowania, tekst i ćwiczenia. W każdym rozdziale znajdziemy średnio cztery takie zestawy.

Dodatkowo po zakończeniu pewnych bloków tematycznych, znajdują się krótkie testy utrwalające poznane zagadnienia. W sumie takich testów jest pięć, a każdy z nich składa się z trzech ćwiczeń. 

Praca z repetytorium jest naprawdę przyjemna. Wydawnictwo jak zwykle zadbało o dużą przejrzystość książki. Wykorzystano jedynie dwa kolory - czarny i niebieski, to w zupełności wystarczy by łatwo zorientować się w zawartości książki i z całą pewnością podczas nauki nie będzie nas rozpraszać nadmierna liczba ozdobników. Teksty są na naprawdę bardzo dobrym poziomie i nie znalazłam ani jednego, który wydałby mi się zbyt łatwy. Wśród ćwiczeń można już znaleźć kilka bardziej prostych, prawdopodobnie po to, by nie zniechęcić do nauki osoby mniej zaawansowane. 

Francuski Repetytorium leksykalno-tematyczne niewątpliwie stanowi dużą pomoc dla osób przygotowujących się do egzaminów lub po prostu pragnących poszerzyć swoje słownictwo. Ze swojej strony gorąco polecam!

11 komentarzy:

  1. Szkoda, że w nauce tego języka poprzestałam na liceum. Moje lenistwo było niewybaczalne.
    W latach 60-tych nic mnie nie motywowało, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy się francuskiego nie uczyłam, ale bardzo chciałam... :) Piękny w wymowie język i chyba trudny, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś zamierzałam uczyć się języka francuskiego i nawet zaczęłam, ale przestałam. Myślę, że przydałoby mi się takie repetytorium, tylko że do języka angielskiego albo włoskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie by się przydało takie repetytorium z języka włoskiego. Albo w ogóle jakiś kurs. Niejednokrotnie przekonałam się, że naukowe książko z tego wydawnictwa są dobrze opracowane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam repetytorium do francuskiego w licealnych czasach - bardzo fajna pomoc edukacyjna :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie by mi się przydało bez wątpienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uczyłam się francuskiego przez trzy lata wieć to coś dla mnie. Zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nigdy nie uczyłam się francuskiego i nie jestem pewna, czy umiałabym wymawiać to ich "r". :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Często żałuję, że nie mam okazji rozmawiać w tym języku i co raz częściej łapię się na tym, że zapominam coraz więcej. Szkoda bo język jest bardzo melodyjny. Ciekawe czy udałoby się zreformować i zabrać za takie repetytorium

    OdpowiedzUsuń
  10. Francuski to język nie dla mnie. Ale interesująca publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze chciałam nauczyć się tego języka. Niestety nie było mi to dane :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...